Πολιτιστικα

2019 ΘΕΑΤΡΟ MASTER CLASS

2019 ΘΕΑΤΡΟ MASTER CLASS

Την Τετάρτη, 06.11.2019 η Περιηγητική Ένωση Χαλανδρίου παρακαλούθησε την παράσταση

Master Class στο θέατρο Δημήτρης Χορν.

του Τέρενς ΜακΝάλι

Σκηνοθ.: Οδ. Παπασπηλιόπουλος
Ερμηνεύουν: Μ. Ναυπλιώτου, Α. Αβδελιώδης, Ε. Γαλογαύρου, Δ. Δαυίδ, Λ. Μεσσήνη, Π. Μπούρας, Γ. Φλωράτος, Δ. Ψύλλος. Μετάφρ.: Στρ. Πασχάλης. Σκην.: Όλ. Μπρούμα.

Μια παράσταση που βασίζεται στη ζωή της μεγάλης ντίβας του λυρικού θεάτρου για να μιλήσει για τη μοναξιά, την τέχνη, για τις παράπλευρες απώλειες στις ζωές των ανθρώπων που θέτουν και πετυχαίνουν υψηλούς στόχους.

Σας παραθέτω την

κριτική της Σοφία Ευτυχιάδου

To έργο βρίσκει την Κάλλας στη δύση της ζωής της, όταν έχει χάσει τα πάντα: η φωνή της έχει ραγίσει, ενώ ο Άρης (Αριστοτέλης) Ωνάσης την έχει αφήσει για την Τζάκι. Με όχημα ένα Master Class που δίδαξε στη Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης το 1971-1972, ο Μακ Νάλι συνθέτει ένα έργο μυθοπλασίας, όπου ξεδιπλώνει ένα κουβάρι αναμνήσεων από την προσωπική και επαγγελματική ζωή της μεγάλης ερμηνεύτριας. Η μουσική, την οποία υπηρέτησε η Κάλλας σε όλη της τη ζωή, είναι αυτή που γεννά τις μνήμες. Κάθε φορά που ακούει μια άρια από έναν σπουδαστή, εικόνες και πρόσωπα της ζωής της, την επισκέπτονται: η σχέση της με τη δασκάλα της, την Ελβίρα ντε Ιδάλγο, ο δυστυχισμένος γάμος της με τον Μπατίστα Μενεγκίνι, ο οδυνηρός της έρωτας με τον …Άρη Ωνάση.
Η Μαρία Ναυπλιώτου πλάθει μια Κάλλας-τίγρη, μια Κάλλας από υλικό Μήδειας

Από την έναρξη όπου γινόμαστε μάρτυρες μιας αντιπαθητικής, κακότροπης, κυκλοθυμικής σταρ που φαίνεται να γερνάει άσχημα, μέχρι την ανατροπή αυτής της αρχικής εντύπωσης, όταν φανερώνονται σταδιακά οι ρωγμές της, παρακολουθούμε την ιστορία της πτώσης μιας μεγάλης προσωπικότητας. Που η αγάπη της για την τέχνη, της στέρησε, σε μεγάλο βαθμό, την αγάπη της για τη ζωή:

Το κείμενο, που λειτουργεί περισσότερο ως μονόλογος –ενώ έχει άλλα 5 πρόσωπα– έχει ατέλειες: φλερτάρει επικίνδυνα με τον μελοδραματισμό, αποτελεί συχνά ένα άλλοθι για να εκφράσει ο συγγραφέας χρήσιμα, κατά τα άλλα, αποφθέγματα περί τέχνης, ενώ σε στιγμές νιώθεις ότι πρόκειται για ένα έργο όπου η Κάλλας αυτο-ψυχαναλύεται –και φυσικά η αυτοανάλυση είναι συνήθως ένας δρόμος θεατρικά ανεπίδοτος. Η δε δομή του είναι τόσο κρυφή που μοιάζει να στερείται εξέλιξης. Ωστόσο, ο Μακ Νάλι φτιάχνει ένα πορτραίτο της Κάλλας εφιαλτικό και ανθρώπινο μαζί, ένα πορτραίτο που στοιχειώνει, δίνοντας τη δυνατότητα για μια μεγάλη ερμηνεία στην ηθοποιό που θα αναλάβει τον ρόλο. Και αυτό ακριβώς συμβαίνει με τη Μαρία Ναυπλιώτου, που σαρώνει κάθε ατέλεια του κειμένου και υπερασπίζεται την ηρωίδα της με εκρηκτική δύναμη σε μια ερμηνεία που θα την ακολουθεί.

Την οργάνωση αυτής της εκδήλωσης ανέλαβε  η κα Ελένη Παπαδουλή, την οποία και ευχαριστούμε.

Επιμέλεια ιστοσελίδας Μαρία Μπονίκου

Maria Bonikou

13 Νοεμβρίου, 2019

3 comments

3 Comments

  1. Μαριάνα Καναβαριώτου says:

    Μπράβο Μαρία, νομίζω ότι απέδωσες σωστά και αναλητικά όλο το έργο, που παρόλο δεν ήμουν παρούσα, αλλά και από τις συζητήσεις που άκουσα από τα άλλα μέλη της Περιηγητικής κατά τη συνάντησή μας για “Καφέ”, την Τετάρτη, 13.11.2019, κατάλαβα καλά το είδος της παράστασης.
    Η αλήθεια είναι ότι δεν θα ήθελα να δω κάτι τόσο καταθληπτικό, παρόλο, που όπως λες παραπάνω, ότι η ερμηνεία της ηθοποιού Μαρίας Ναυπλιώτου ήταν καταπληκτική.

  2. Χρήστος Νικολάου says:

    Πολύ καλή η κριτική τα είπε όλα …. θα ήθελα να προσθέσω ότι μου άρεσαν οι τραγουδιστές….Αυτοί που βγαίνουν κατά δεκάδες από τα ωδεία και έχουν στην συνέχεια μεγάλη δυσκολία να απορροφηθούν σε μόνιμη δουλειά…πιστεύω ότι και αυτά τα παιδιά ανήκουνε σε αυτή την κατηγορία….

  3. Helene Papadouli says:

    Ευχαριστούμε πολύ Μαρία.Παντα έχεις κάτι εύστοχο να γράψεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *